13 April - 13:15

Vet ej var jag ska börja...

Orkar inte rätta alla stavfel!!!!

Som sagt så var det länge sedan jag bloggade nu, har inte haft mycket till lust. Jag har inte mått så bra vilket har lett till att jag inte vill skriva. Jag vill inte lägga massa energi på att sitta och skriva saker som bara blir massa "ord bajsande" utan lägger hellre energin på att vara med familjer elller bara glo på tv, ute eller helt enkelt gör saker. Vill inte att min blogg ska vara en blogg full av massa skit och "tyck synd om mig skrivande". Jaja ni förstår. 
    
Jag har tänkte välidgt mycket på min mamma de senaste och saknar henne välidgt mycket. Har undrar och tänk mycket.. Varför händer vissa saker och varför gör man inget åt de som händer? Varför fortsätter man och fortsätter när man vet att man hela tiden gör fel eller sårar andra människor? Ja det är frågor som jag aldrig kommer få svar på. Men man får sjävklart tänka, undra och ifråga sätt i huvudet. Min mamma var inte som alla andra, men någon stanns där bakom all skit fanns den mamma som jag älskade, henne jag såg upp till och hon med sin galna energi... Tyvärr så finns hon inte längre. Men jag måste lära mig att inse att hon faktikst inte kommer att komma tillbaka mer, det är svårt, väldigt svårt.
    Jag vill bara få tillbaka henne, önskar att hon var på en semester för att kommer tillbaka frisk och pigg som en vårlärka! I mina drömmar finns hon fortfarande kvar, där är hon vacker som få och har en vit fin klänning på sig och en krans med vitsippor i sitt blonda lockiga hår. Hon dansar och ser lyckligt ut. Precis som hon gjorde innan allt dumt hände, då var hon lyckligt och hade en familj. Men alla sagar får inte lyckliga slut....
Jag älskar dig Mamma! ♥ 

Sen har familje livet inte varit på topp, jag och Jocke har varit nere i en liten svacka. Vilket har gjort att jag verkligen velat umgås med honom istället för med datorn, vilket har lett till att allt blivit mycket bättre. Visst bråkar alla ibland och det är aldrig bara ens fel eller jo i detta fall... Jag är allt en lite satkärrig emot honom ibland och jag VET om det! Men jag har bett om förlåtelse och sagt att jag ångrar mig, vilket jag gör. Jag har börjat små tjaffsa om så meningslösa saker att jag kan skratta åt det nu i efterhand, t ex jag kunde bli sur för han inte stängde ett skåp eller fällde ner toalocket... Hahahaha. Ja ni hör själv, hur dum låter inte de lixsom?!
   Jag har utan tvekan världens mest underbara och bästa pojkvännen i världen. Han finns alltid där stöttar och ställer alltid upp. Han är otroligt snäll och tänker alltid på alla andra före sig själv. Vilket inte alltid är så bra det heller men han är sig själv och jag älskar verkligen honom! Utan Joakim hade jag nog alltid klara mig lika bra som jag gör nu, han är verkligen en person som har personlighet av renste guld! Med honom vill jag dela allt, mitt liv, min framtid och vår dotter.
Jag älskar min underbara pojkvän Joakim! ♥

Sen ska jag berätta lite om Evelina. Hon har börjat äta som en liten häst och äter allt. Vill smaka på allt och brukar tycka om de mesta. Kommer inte på någon som hon grinat illa åt iaf. Evelina har även börjat sova i sitt egna rum och det fungerar riktigt bra, sover ibland hela nätter och vissa nätter halva. Hon har haft lite hosta på nätterna som gjort att hon har vaknat av de, men det är ingen smittsam eller farlig hosta. Evelina har även börjat att "hasa" sig runt snabbare än innan, ställer sig på alla fyra och verkligen kämpar och det går lite men sedan blir hon bekväm och börjar att "hasa" igen eftersom det går fortare. Hon kan även sätta sig upp själv nu och hon försöker resta sig emot sker men ännu går det inte rikgit men det går halvt.
   Sedan så har jag skrivit innan om att jag skall sluta amma men det har gått åt skogen, det fungerar typ inte med både flaska och tutte för min lilla brud. Så om ca en vecka ska jag sluta amma helt, runt påsk. Så vi ska kämpa tillsammas att sluta amma, eftersom det är många dagar som Jocke inte jobbar så valde vi att ta det då. Jag hoppas att det kommer gå bra. Önska oss lycka till!
Älskar mina fina prinsessa Evelina! ♥

Sedan har jag och min far tagit upp kontakten igen och det känns helt galet bra. Man måste våga förlåta och gå vidare. Det är för Evelinas och Novas skull framför allt, sedan för våran egen med. Vi har lagt ner "strids yxan" som min far brukar säga. Jag hoppas att vi kommer ha umgås och ha kontakt länge nu, så att Evelina får ha en morfar. Det var vädligt trevligt när vi var där och häslade på. Hoppas vi gör det snart igen!
Älskar min Pappa! ♥

Jag och Nova har även träffats igen, när vi var hos pappa. Det första hon gjorde när hon såg mig var att krama om mig och säga att hon saknar mig massvis plus att hon sa att hon hade saknat Evelina. Det värmde väldigt mycket. Nova frågade även om hon fick komma och sova hos oss snart. Det får hon göra precis när hon vill fick hon till svara. Hon frågade även hon fick vara hos oss på sommaren istället för fritis, så söt lilla syster man har!
    Vi var även ute och lekte på Gekås lekplats med lilla Evelina. Det var underbart att se hur kul båda min älsklings tjejer tyckte att det var. Uppskattades och jag blev väldigt glad. Nova tar verkligen Evelina såå bra, hon älskar henne det märks. Nova är världens bästa moster för hennes ålder. Underbar tjej jag har, helt galet är det verkligen. Hoppas att min söta lilla syster kommer hit och leker med oss snart igen. Blir troligen efter påsk eftersom hon ska till sin mamma över påsken.
Älskar min lilla syster Nova! ♥

Bilder på Nova och Evelina kommer in lite senare....


Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0