21 April - 19:28

Vattenmeloner!

Sitter här med två bröst som liknar vattenmeloner och ont som bara den gör det med. Igår och inatt var sista gången för amning så nu har jag inte ammat på länge vilket känns i tuttarna. Försöker pumpa ut trycket så jag inte åker på mjölkstokning, har hört att det gör fruktansvärt ont nämligen... Jag är väldigt glad över att Jocke pepper mig mycket, han säger hela tiden "nej tess du får inte ge tutte" eller "nej du vet att du måste sluta".... Det hjälper mig mycket.
     Men sedan så blir Evelina jätte arg, ledsen osv eftersom hon inte får tutten vilket gör att jag känner mig som världens hemskaste mamma! Man kan trösta men man får inte trösta genom att ge henne bröstet. Men som sagt någon gång måste man sluta med. Hade dock aldrig slutat nu om det inte hade varit för att det är enda gången vi är långlediga ihop, eftersom jag börjar jobba helger till sommaren.
      Vi vill sluta ammma tillsamman jag och Jocke eftersom vi vill att hon ska vänja sig vid att även han kan göra henne mätt och belåten om kvällarna. Vi hoppas att detta kommer att fungerar bra för oss annars får vi nog bli hemma hela påsken, men det vill man ju så klart inte. 

Önska oss gärna ett lycka till! 

Tjingeling 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0