25 April - 21:43

PÅSKEN!

Har inte hunnit uppdatera under hela påsken. Men har haft en super trevligt påsk med en väldigt glad och pigg liten tjej. Umgåtts mycket med nära och kära, haft det trevligt helt enkelt. Har varit på påsklunch hos I-B och Lennart, slutat amma och grillat vädigt mycket nästan varje dag, varit en svänga på krogen (kändes fel),  pillat i trädgården och storstädat. Livet är bra underbart!

Ammingen:
Jag tänkte berätta lite kort om hur det har gått att sluta amma. Ska börja med att säga att Evelina är jätte duktigt verkligen. Jag slutade skärtorsdagen och på dagen fungarde det jätte bra, sedna på kvällen var hon väldigt ledsen och man kände sig som en dåligt mamma som inte gav henne det som ville ha. Men Jocke tog henne och det funkade untmärkt. Evelina somnade efter en liten stund och sedan vaknade hon en gång på natten och var välidgt arg, men sov sedan till 06.30 och tog då en hel flaska välling. Hon har sedan dess varit jätte go och glad. Jag sov på soffan de första nätterna som BVC sa att de kunde vara bra och det har nog gjrot att de fungerart så bra. Hade vi vetat att hon skulle vara så lätt hade jag inte slutat amma just nu för jag var egenligen inte redo men jag fick helt enkelt göra mig redo. Men nu känns det helt okej, men tänker jag på att jag slutat så svider det faktikst i hjärtat, jag älskade att amma det var verkligen en mysigt och det var en härlig stund mellan mig och Evelina. Men nu får man göra andra mysiga saker tillsammans. Men hon har varit så duktigt, trodde aldrig det skulle gå så här smidigt.
Min älskade Evelina är världens finaste!

Korgen:
 Var ute med Tian pch Tobbe en sväng på påskafton när Evelina hade somnat, Jocke var hemma med henne. Det var helt okej kul, med det känns jätte fel. Tänkte hela tiden på Evelina. Men försökte koppa av, gick sädär men det var första gången. Ska ju ha tjejkväll snart, troligen.... Då kommer det kanske känns på ett annat sätt, men kan säga helt ärligt att det är mycket roligare att vara med familjen! Känner att livet som "partypingla" inte är något för mig längre, men visst kan de vara trevligt att gå ut någon gång då och då men absolut inte ofta, nej nej nej! Jag vill hellre ge Evelina massa roliga minnen från henne barndom än en bild där jag inte finns. Men som sagt någon gång då och då får även jag gå ut och träffa folk, man behöver inte heller vara askalas!

Trådgården:
Vi har pillat massvis ute i trädgården. HAr planterar lite blommor, kört med mossrivare och ränsat bort lite ogräs mellan stenplatorna och tagit fram lite stenplaton. Det har inte varit något jätte jobb men det är ändå inget vidareroligt heller. MEn fint kommer det bli, det är redan nu finare. Hopaps abra gräsmattan tar sig nu är det mest gräsplättar med lite jord. Men ska ringa hyresvärden och kolla om detm står för gräsfrön eller inte, haha... Har även sopat och donat på framsidan så nu är alla löv borta som man drar emd sig in med barnvagnen. Skulle vilja ga ett " cafèset" på baksidan vilket innebär två stola och ett litet bord plus en stor kruka på framdian utanför dörren. Men det kostar ju det med, men någon av de får det allt blir.

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer. Grillat och sånt har vi gjort med Evelinas farmor och farfar, har varit super trevligt verkligen, även varit där omdagarna. Evelina tycker det är jätte roligt att vara där. Evelina fick även bada i poolen ute en dag eftersom det var så himla varmt, vindstilla och ca 25 grader i solen. Hon var jätte varm och fick ha varm vatten i poolen med, självklart. Det gillade hon jätte mycket kan jag lova.
   Men igår fick hon troligen någon form av vätskebrist eftersom blöjan inte vart lika full som vanlig och hon sov en hel del. Men det blev bättre efter hon ätit massvis med gröt, druckit lite mjök och drack vatten ur en liten kopp. Hon dricker inte ur sin flska för man får ju ta i jätte mycket, hon är nog lite bekväm. Så får bli en vanlig vatten flaska till henne hädanefter, för man vart orolig att det skulle bli värre. Men det läste sig iaf. Annars har hon haft lite snuva, misstänker att det är pollen efter både jag och Jocke har det. Det kom nämligen samtidigt som pollenet. Ska troligen in till läkarn och kolla upp det i veckan om det inte blir bättre. Vill inte att hennes näsa ska rinna så. 
   Jaja, imorgon ska jag troligen in till Apoteket och köpa en solkräm till Evelina och se om jag hittar något annat fint till lilla fröken. Plus att jag måste förbi banken och fixa barnbidraget. Trött på att få det hemskickat, vill ha det på mitt konto direkt. Det är ju smidigare om man säger så....

Nej nu blir det glo på tv lite och sedan sova!


Tjingeling



Jag valde dig lång innan du var född,
och jag kommer finnas vid din sida varje dag!
Jag älskar dig enormt!
Mammas prinsessa.

♥ E ♥ V ♥ E ♥ L ♥ I ♥ N ♥ A ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0