29 April - 10:54

Underbara väder!

Runt kl.09.10 gick tog jag Evelina i barnvagnen och gick och handlade iklädd enbart short på benen och det bästa av allt var att jag inte frös ett dugg. Det blåster inte ute och solen värmer, underbart. Sånna här dagar älskar jag verkligen, man får sådan galen energi när solen skiner och värmer en samtidigt. Man känner sig så glad, pigg och på topp helt enkelt.
   Idag känner jag att jag mår bra och det ska ingen få förstöra. Har inte mått helt 100% det senaste, har varit mycket helt enkelt. Så kommer en dag där man känner att allt känns helt galet underbart. Jag sprudlar av glädje och känner mig som världens energibomb typ som en redbull, fniiiiiisss. 
   Idag ska jag umgås med min helt galet härliga familj, ska gör lunch till världens bästa pojkvän snart och dotter självklart. Men i eftermiddag är det min stora älskling som står för middagen, han ska göra sin goda kycklinggryta som jag typ göra vad som helst för. Finns ingen i världen som gör den lika god som han gör, har försök men det smakar inte alls likadan men det är nog tur för annars ahde jag förätit mig och  det hade inte varit helt okej. Så idag har han fått för sig att laga mat och det uppskattas för det händer inte allt för ofta, det är tur man har en karl som kan i alla fall.
   Ska försöka dra med mig Joakim till vallarna idag så att vår lilla pluttis får leka av sig, hon gillar att vara där. Ibland sitter hon bara i sanden och tittar på allt runt omkring, bara en sån liten sak kan hon uppskatta. Men som hennes farmor sa så har nog barn ett väldigt intressant liv eftersom dem upptäcker ny saker hela tiden och lär sig saker. Som Evleina t ex. hon har precis lärt sig krypa ordentliget och snabbt, hon resr sig mot saker nu och hålla i sig med en hand plus att hon kan vikna och försöker säga hej. Jag är så otroligt stolt över min lilla krabat. Hon lär sig mängder av saker varje dag. 
  För inte glömma att berätta att Evelina var hos sin farmor i 5 ½ timme i veckan när jag var på bilskolan. Det hade gått hur bra som helt, bättre än när jag eller Jocke är där med henne . Och när jag träffade henne efteåt var hon helt super glad och bara skrattade. Det var en underbar känsla. Men kan säga en sak efter jag kom hem från bilskolan betalade jag mina räkningar i lugn och ro, men efter det så kan jag lov att jag i princip klättrade på väggarna för jag va så rastlös. Hade ju inte lekt på hela dagen, hihi. Ja ni märker ju att man inte är en trött liten tant som inte orkar något. Jag och Evelina är utomhus flera timmar om dagen, det mår vi gott av bägge två.

Nu för det vara nog för denna gången, dags att börja med lunchen. Brukar vara en hungrig Joakim som kommer hem runt kl. 12.15 så får nog börja om en stund. Hoppas alla får en underbar dag! för det ska jag ha!

Plus att jag ska radera massa bilder på min mobil så att jag kan ta massvis med nya, minnet är nämligen full på den, hihi. För mycket kort på min lilla älskade! ♥


Tjingeling




Mina älskling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0