29 April - 20:31

Blommor!

Idag har vi varit och köpt en himla massa med blommor som vi ska planterar i lite krukor som vi lånat av Jockes föräldrar. Vi har även köpt två tomat plantor och en habanero planta. Vi ska även köpa en växt med något ätbart bär till lilla, får se vad det blir bara. Hon är nämligen en honk som man kan plantera en liten växt i, den fick hon i julas full med pengar i av min mormor. Hopaps att detta kommer bli fint nu för det är verkligen inte billigt med blommor, jord och plantor. Men man vill ju ha det fint hemma även om det är utomhus.

Biodags....

Imorgon ska jag och Joakim gå på bio för första gången på typ hundratjugofem år. Ska bli jätte kul, Jocke fick välja vilken film han ville se. Han valde filmen Thor av ???? . Evelina ska sova hos sin farmor och farfar för allra första gånge.Det är första natten vi är utan varandra sedan hon föddes. Det känn lite jobbigt och är väldigt känlosamt för mig, men det komemr det vara om hon gör det imorgon eller om 3 år. Första gångerna är nog alltid jobbigast. Men jag vet ju verkligen hur bra hon trivs hos sina farföräldrar, hon är så trygg där och bli jätte ompysslad. Hon älskar dem och dem älskar henne, det märkt. Det är det som gör att jag känenr mig trygg i att ha henne där. Just nu finns det faktiskt ingen jag litar på lika mycket som med dem efter det är dem enda som Evelina känner och som hon faktiskt känner sig trygg med.
   Hon är nu 8 ½ halv måndan och det kanske finns många som tycker det är fel att hon sover borta men det var henne farmor som erbjöd sig att ta henne över natten, så det är inte vi som bett om ledighet om man säger så. Men fungerar det är det klart att hon kommer få sova där igen men inte om en vecka utan det kommer dröja mellan gångerna då VI inte vill lämna bort henne eftersom VI anser att man inte skaffar barn för att ha barnvakt 24/7. Eller tänker vi fel? Det tycker i alla fall inte vi. Hade dock inte gjort de om hon inte hade kännt sig trygg, mend et gör hon till 10000000%!!!!

Evelina är vår skatt, vår solstråle och helt vårat allt! ♥

Tjingeling



En liten tre månaders Evelina med sin farmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0