3 April - 09:19

Diss
Försäkringskassan
Denna veckan tänker jag dissa försäkringskassan. Jag avskyr dem rent av, dem suger. Deras system är bara så korkat. Vi ville skriva över Jockes pappadagar på hans mamma så att hon skulle få vara farmorledig i sommar, men de gick inte. Hur korkat är inte det? Varför skulle inte de går egentligen tycker man. Jag tycker de borde gå till mor- och farföräldrar eller personer som barnet känner sig tryggt med. Det spelar väll ta mig f*n inte vem som ska vara såkallad föräldraledig, eller? Ja jag tycker inte de borde spela någon roll i alla fall. 
I vårt fall har båda fått jobb i sommar och då erbjuder Anna sig att ta Evelina hela sommaren om jag får jobb. Men alla vi trodde ju detta skulle gå och det verkar ha gått för flera stycken med. Sen har jag pratat med många på en facebook sida vid naman "unga mammor är inget fel", där har de fungerat till mormor för ett x antal personer. Då har det verkart som att försäkringskassan sagt olika till olika parter. Väldigt illa faktiskt! 
Men dem kan vara jätte bra i vissa situationer med som till exempel när man får bostadsbidrar, jag hade aldrig klarat min ekonomi om jag inte hade fått det lilla jag får till bostadsbidrag. Jag tycker det är en av de bra grejerna!




Hiss
ALLA som finns och ställer upp på oss! ♥
Denna veckan tänker jag hissa ALLA de personer som finns med i vårt liv och som alltid ställer upp minsta lilla. Jag uppskattar det till 11000000 %. Ni är på tok för bra och ni stöttar oss, ni ställer upp på oss men samtidigt lägger ni er inte i vad vi gör och hur vi gör det. Ni låter oss vara dem vi faktikst är utan en massa tjat och trams. Ni finns där om det skulle vara något. Om man bara behöver pratar eller om man behöver hjälp med en liten grej så hjälper ni uppl. Det uppskattar jag! Vi tycker så himla mycket om er alla och ni verkar tycka om oss tillbaka. Det är skönt att känna sig omtyckt och faktikst älskad (av vissa).  
Vi hjälper gärna till när ni behöver det också men det är inte ofta ni ber om hjälpt. Men ni ska veta att vi finns där om ni behöver någon gång i framtiden. Jag vill i alla fall att ni ska veta att ni betyder himla mycket för oss och att vi finns där för er alla som ni finns där för oss.
Kram på er fina människor! ♥

Tjingeling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0