15 Februari - Nära och kära!

Vem är vem i mitt liv?
Eftersom att jag är ny med bloggandet hade jag tänkt att presentera de närmaste personerna i mitt, skirva lite kort och gott om vem personen i fråga är. Jag vill ju inte att ni som läser ska sitta med massa frågetecken i huvudet som t.ex "Jaha men vem är Bertil nu då?" eller dyligt, haha. Så jag gör det lite lättare för er. Tänker ju självklart inte skriva om ALLA utan tar bara lite om de närmaste.

Evelina Nilsson -
Min älskade dotter född 100808 i vecka 33+3, vilket innebär att hon föddes ca 7 veckor för tidigt. Det finns ingen förklaring till varför hon kom såpass mycket för tidigt, hon var precis som vilken BB bebis som helst bara lite mindre. Helt perfekt! Redan dagen hon föddes förstod vi, jag och hennes pappa att hon skulle bli en envis och stark liten krabat! Vilket hon är idag! Envis, bestämd, glad och helt galet söt! Evelina utvecklas precis som hon ska för sin ålder och har inte kommit efter som många prematurbarn faktiskt gör. Hon hade turen på sin sida! Är evigt tacksam för att jag fick min tösabit, skulle inte för något i världen byta ut henne! Hon betyder på tok för mycket för mig! Älskar henne mer än något annat i världen. Aldrig utan min dotter!

 Joakim Johansson-
Min älskade pojkvän, finns ingen finare kille på jorden!! Vi har gått genom eld och vatten tillsammans, vårt förhållande har inte alla gånger varit tiptop.. Men det är väll ingens förhållande! Vi har varit tillsammans ca 3 ½ år med ett uppehåll på 1 år efter de två första åren, men som tur var hittade vi tillbaka till varandra! Efter det att vi blev ett par igen offentligt, så var det inte många glada minner i luften. Men vi körde vårt race och blev starka tillsammans. Idag har vi ett förhållande som jag inte skulle byta mot något annat i världen! Joakim är så galet underbar som person och han känner mig till 110%, vilket är skönt. Han finns alltid där dag som natt och stöttar mig i allt jag göra! Han är en underbar pappa och pojkvän. Vi är en familj nu, alla 3. Det är galet att man kan älska någon så mycket som jag älskar dig, Joakim!

Nova Nilsson-
Min älskade lilla syster. Hon förgyllde mitt liv från tomhet den dagen hon föddes, jag fick något att kämpa för! Jag älskar min syster väldigt mycket, hon har och kommer alltid att ha stor betydelse för mig. Har även gjort en tatuering till henne för att hedra att hon många gånger räddat mig bara genom att finns! Det 10 års ålders skillnad på oss, men ändå kan jag bli världens mest barnsliga person när jag är med henne, för vi busar och leker massor tillsammans. Hon är så snäll och har väldigt knasig humor, skrattar åt massa tokigheter! Jag bara ler när jag tänker på henne! Hon är verkligen den finaste syster man kan ha! Älskar min lilla syster mer än många någonsin kommer att förstå!

Sandra Eldenholm -
Vi kanske bara är kusiner, men för mig är hon mycket mer! För mig är hon min stora syster, min allra bästa vän och min förebild. Finns ingen i världen som jag ser upp till så mycket som jag faktikst gör till min Sandra, hon är speciellt på många sätt och vis. Vi har alltid varit som syskon, vi bråkar som syskon, vi gör saker som syskon gör, jag kan krypa upp i hennes knä och känna mig som världens mest ynkliga person samtidigt som och styker mig i håret och trårkar mina tårar, kanske låter galet men så är det verkligen! Ja ni ser själva, vår kontakt är unik! Hon finns alltid där när man behöver henne och hon stöttar en hur bra som helt. Jag älskar min kusinsyster massor!

Solveig Eldenholm - 
Är min moster men hon är även som en extra mamma för mig och är som Evelinas mormor. Hon hjälper mig alltid och finns där, hon stöttar mig i det jag gör. Det är skönt! Solveig brukar inte vara den som tänker på sig själv i första hand utan vi barn kommer alltid först. Hon har ett hjärta av guld och har stor plats i mitt liv! Jag älskar min mostermamma!

Ritva Eldenholm -
Min runda lilla goa mormor, som är en finsk liten knasig sak som säger precis vad hon vill, om vem hon vill, när hon vill... Hon tänker inte allt! Men hon är väldigt svår emellanåt men hon vill alltid gott i slutändan. Jag och mormor går inte alltid ihop, men ändå så finns hon alltid där och hjälper en i den mån hon klarar av. Jag älskar min mormor precis för den hon är, en galen rund liten tanta!

Barbro Nyström -
Min älskade farmor, hon har är en person jag har väldigt lätt att prata med. Hon förstår så bra alltid och hon säger inte bara en sak för att de ska trösta en utan hon säger sanninge vilken är så himla skönt.. Hon är så härligt, hon gör mig glad! Min farmor är en person som betyder otroligt mycket för mig, hon är snäll och väldigt omtänksam. Jag älskar min farmor på ett speciellt sätt!

Åsa-Karin -
Hon är som en syster för mig, hon har varit med i mitt liv sedan jag tog mina första andetag. Lite galet men sant. Åsa är en person som har väldigt mycket runt sig alltid eftersom hon är desigern i stockholm, det säger rätt mycket.. Haha! Men det roliga med Åsa är att hon alltid kommer på så söta uttryck jag sa som barn så vi kan sitta och prata i telefon i timmar (när tiden finns) och bara skratta! Hon är en av de personer som kan mig utan och innan, vilket ibland kan vara rätt läskigt faktikst.... Älskar henne, som om hon vore min syster!

Anna och Magnus Johansson -
Mina svärföräldra alltså Evelinas farmor och farfar. Dem är helt galet bra, dem finns där för oss, stöttar och hjälper oss när vi behöver. Det är så skönt att veta att de finns folk nära om något händer! Man kan gå hem till dem om man bara vill umgås och man känner sig alltid välkommen, man trivs där. Sen är det så skön att se hur lycklig min dotter blir när hon får träffa dem, hon älskar dem väldigt mycket redan! Hon är verkligen farmors tös utöver mamma och pappas förståss, haha!


Detta är de personer som finns närmast mig och min familj. Dem kommer nämnas ett flertal gånger i min blogg, ville att ni skulle förstå hur och vad dem betyder för mig framför allt. Finns väldigt många andra som står mig när också, men om man ska skriva om alla kommer det ta hundra år att skriva, så vi skippar det! Tar det när det kommer istället. Nog för denna gången!

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Systerkusinmoster Sandra :)

Åh du är helt underbar min lilla syster! Jag älskar dig otroligt mycket och du vet att jag gör allt för dig! <3

2011-02-15 @ 22:51:34
Postat av: solveig

Du e så go mitt lilla hjärtebarn/Solveig

2011-02-19 @ 12:43:00
Postat av: Sirpa : )

Hej, det var jätte trevligt att läsa din blogg. Sinulla on myös täällä Suomessa ihmisiä, jotka välittävät sinusta! Sirpa

2011-02-22 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0