19 Februari - Evelina!

Flickan jag lever för!

Nova Evelina Maria Nilsson.
Den 8 Augusti 2010 föddes min lilla flicka. Hon vägde 2295 gram och var 48 lång. Hon föddes i vecka 33+3, varför hon ville ploppa ut så mycket förtidigt är det ingen som kan svara på. Alla tester visade jätte och ingen kunde svara på varför, det är ett mysterium vi aldrig kommer få veta. Men hon var lika välkommen då som hon skulle varit datumen hon var beräknad till, 21 september. Eftersom hon kom såpass mycket förtidigt så föddes hon som ett såkallat prematurbarn. De barn som oftast föds som prematurer, de kommer oftast efter i utveckligen under de första året. Evelina har haft jätte tur, hon ligger inte efter utan tvärtom hon är tidigt i sin utveckling. Detta tycker vi är väldigt skönt.
Min dotter är det absolut det bästa som har hänt mig. Evelina förgyller mitt liv hon gör alla mörka stunder ljusa. Hon är nästan alltid så där spralligt glad och skrattar dagarna i ända, urs mysigt. Ska jag beskriva min tjej med två ord så är det glad och envis, helt otroligt vilken vilja den damen har. Det har hon nog ärvt av både mig och hennes far. För vi är rätt envisa bägge två, fast jag är nog snäppet värre än Jocke men iaf.
Evelina har alltid varit väldigt speciellt sedan den dagen hon kom. Hon vill inte bli buren hur som helst utan det ska vara på henns vilkor och sätt, rätt galet jag vet. Har hon bestämmt sig för att inte ha något på ett visst sätt ger hon sig inte förens de blir som hon vill. Hon kan skratta och busar gärna med andra, men bara i den famn hon känner sig trygg hos. Min tös är "förälderig och farmorig", det är rätt skönt att hon har någon förutom oss som hon känner trygghet hos. Evelina älskar även sin faster Maria, dem kan busa i timmar dem två och dem är helt tokiga tillsammans redan nu... Hur ska de bli sen då?? Haha! Antagligen kommer det blir... ännu tokigare?? Haha!

Evelina, är det bästa som hänt mig! Hon kom som en liten ängel precis i rättan tid. Hon gör mig otroligt lycklig. Är man ledsen så kan hennes leende få en att skratta. När tårarna rinner så får hon dem att sluta.. Min kärlekt till min dotter är obeskrivligt, det går inte jämföra med något. Aldrig utan min dotter, aldrig! Min dotter är så galet underbar, hon är det vackraste mina ögon har sett och hon är de bästa jag vet.
Mamma, älskar dig!

Tjingelin

Slänger in några bilder på Evelina som nyfödd fram tills nu.


En sleten mamma och en ny född Evelina.
Precis väg och mätt.



En liten Evelina i pappas trygga famn.



Tösabiten med sin allra första boll (lär inte vara den sista).
Storleken är som en handboll.



Min lilla bebis, en vecka gammal exakt.



Lillan två veckor och dags för hemfärd.



Evelina med en normal stor docka.



Min lilla groda ca 2 månader.



Min sötnos!



Min lilla busiga tjej.



Evelina på sin dop dag, andra advent.



Evelina på nyår 2010-2011.



Evelina 5 månader sitter i fasters trygga knä.



Min vackra tjej med sin barbamamma mössa.



Min lilla tjej är inte så liten längre.



Sover som en liten prinsessa hos mamma.



Mammas fina lilla sportfåne!
Taget idag då hon är 6 månader och 10 dagar.



Kommentarer
Postat av: Tina

Haha vad söt Evelina är när hon sitter hos Mia, ser ut som hon säger "tja, läget då?" Ser lite cool ut sådär ;).

2011-02-18 @ 23:27:46
Postat av: alida

gud va lika ni är :) så söt!

2011-02-20 @ 08:39:13
URL: http://alidacarlmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0