19 Februari - Lekplatsen...

Allra första gången ÄR speciell.

Idag har Evelina, jag och Joakim varit en liten sväng på lekplatsen utanför. Kan säga att det var mycket uppskattat av min lilla tös. Hon skrattade jätte mycket när hon fick pröva att gunga första gången och när hon åkte lite rutchkana (stavning?). Något vi snart kommer att göra om eftersom hon tyckte om det såpass mycket. Kanske kittlades gott i magen på henne, vem vet. Men det var verkligen kul att se hur glad hon blev av att gunga, hon pratade med oss och skrattade samtidigt. Mysigt när man ser att ens barn tycker om de man gör med dem. Längtar redan tills nästa gång.
Sen till våren kan man gå ut till lite olika lekplatser och gunga med henne, om vädret är bra. Nu är det ju som sagt lite kallt ute vilket gjorde att vi inte var ute mer än max en kvart. Plus att vi hade med en liten filt som hon fick sitta på i gungan så att hon inte skulle bli kall om rumptestumpen, fniss.
Glädjer mig att min lilla prinsessa är så glad i att vara ute alla redan. Hoppas verkligen hon kommer bli en tjej som gillar lekplatser och sånt skoj, för då har vi något att göra. Jag älskar att vara ute och leka å busa med barn, har sån galen energi när det gäller bus och lek med småttingar att de knappt är klokt. Speciellt när dem uppskattar det. Nog för ikväll.

Tjingelin



Mamma och dotter.



Lycklig liten gungande tjej.



Pappa och dotter.



Min tjej är inte så liten längre.



Världens sötaste flicka!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

åh! va fina ni är! :*

2011-02-26 @ 14:04:33
URL: http://justdare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0