20 Februari - Hiss och Diss...

Diss
Dåliga föräldrar
Denna veckan tänker jag dissar dåliga föräldra. Jag risar alltså de föräldrar som slår, slänger ut, uttnyttjar eller på annat sätt behandlar sina barn illa på. Jag tycker inte det är rätt att skaffa barn om man ska behandla dem illa, små oskylldiga barn, tonårsbarn eller vuxna barn för mig spelar åldern ingen roll. Har man barn så har man de oavsett om dem är små eller stora. Små bebsiar är så små och oskylldiga hur kan man ens tänka tänken på att skada ett sånt litet knyte? Förklaring, tack! Sen tonårsbarn kan nog ta mig f*n vara rena rama pesten emellan åt, men man älskar väll dem lika mycket för det? Eller? Sen när barn är vuxna är dem förhoppningsvis mogna nog att ta sitt eget ansvar och stå på egna ben, men jag tycker ändå att man som förälder antingen finns där eller låter barnen sköta sig själva, om dem absolut inte vill ha med sina föräldrar att göra. Finns ju sånna fall med, där barnen själva inte vill ha sina föräldrar med i bilden! Men finns de ingen orskar ska man i alla lägen ALLTID finns där för sina barn. Oavsett vilken ålder dem än har, stora som små. Är man förälder så är man, så de så!!!!

Hiss
Bra föräldra
Denna veckan tänker jag hissa bra föräldrar. Jag hissa ALLA dem som finns där för sina barn 24/7 oavsett vad, dem som stöttar och hjälper barnen när dem har det svårt. Jag hissar alla föräldrar som älskar sina barn för presic dem som dem faktikst är, svarta, vita, gula, rosa, friska, sjuka, glada, arga, ect... Att älska sitt barn, ge din alla kärlek i världen, för visst kan man inte ge för mycket kärlek till barnen? Man ska tala om för barnen när dem göra rätt och fel, men man kan göra det bra ett snällt sätt itället för att gapa och skrika. Varför skrämma sina barn? Usch det skulle jag i alla fall aldrig göra! Så denna veckan höjer handen åt alla föräldrar som är bra, ni som älskar era barn och som aldrig skulle göra dem illa, slå dem ect.. Ni som finns där och älskar barnen.

Tjingelin






Kommentarer
Postat av: Anna

Håller helt med dig! Man skriver på ett kontrakt den dagen man skaffar sig barn! Barn är det bästa som finns oavsett ålder! Mina 3 barn med respektive kommer alltid att vara det viktigaste i mitt och Magnus liv och vi finns alltid tillhands! Även lilla Evelina givetvis! Ett hjärta rymmer så oerhört mycke kärlek och den kärleken ska man slösa med för det fylls hela tiden på! <3 Anna

2011-02-19 @ 16:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0