21 Februari - Malin...

Hel dag med min stora Evelina, Malin och Malins lilla Tindra...

Idag har jag och Evelina umgått med Malin och Tindra hela dagen. Varit jätte trevligt och framför allt en hel del galna skratt. Började med att vi gick en lång runda med de små liven så de fick frisk luft när det var så fint väder ute. Gick en runda i stan och kollade på en del barnkläder. Jag blev som vanligt för älskad i något till min lilla groda, vilket denna gången va 2011's nya Adidasdress till småttingar, svart guldig och sååå snygg + ett par rosa convers. Malin tyckte bättre om den rosa Adidasdressen, den var med jätte sööt den med! Våra små hade varit riktigt tuffa i dem. Evelina har ju redan en fast blå. Jaja, efter vi varit där gick vi till Vero Modo eftersom Malin skulle kolla på byxor och hittade ett par jätte snygga. Sen begav vi oss till coop för att införskaffa oss coca-cool vår kärleksdryck, haha! Skämt å sido!
Sen när vi handlat gick vi hem till mig där vi tillbringade eftermiddagen men väldigt mycket skratt. Vi käkade fiskgratäng gav de små liven mat. Min lilla groda fick västkustgryta och fruktpuré till efterrätt, de uppskattades som vanligt. Evelina älskar verkligen fiskrätter och köttfärsrätter bäst av allt utöver morsans tuttar då, hahahaha. Tindra fick tuttemjölk plus att hon fick smaka lite på jordgubb och äpple smoothie, riktigt söta små miner hon gjorde. Gullegris! Förstår inte vart alla dessa tokigt söta minerna kommer ifrån när dem de första gångerna får smaka på mat.. Sött är det iaf, Evelina gjorde liknade när hon började smaka. Nu äter hon ca 2-3 riktiga mål mat per dag, så ammar inte mycket på dagarna längre. Inte som förut i alla fall. Sen på eftermiddagen blev de lite kaotiskt för Malin och Tindra, tur i oturen kan man säga. Men det är ingen vi behöver ta här, mohahaha! Hoppas ni blir nyfikna... Jaja, känner att jag bara babblar idag! Vi föjde i alla fall Malin och Tindra en bit hem eftersom Evelina ändå behövde vila en stund. Efter vi kom hem fick lillan massa gröt och sedan badade hon i sin badbalja. Evelina, hon ÄLSKAR att bada. Tror nog min tjej kommer bli ett litet vatten monster, fniss. Efter badet satte jag på Evelina sin nya fina pyamas med regnbågar och skarpa färger på, ur gulligt. Fast inget ovanligt att min tjej är söt! Hon är den sötaste tjejen i universum, i mina ögon!

Tjingeling


Några bilder från idag...


Liten Tindra, 3 månader! Lånade Evelina's babysitter.



Min galna stora bebis.



Min nybadade busiga tjej som absolut inte ville titta in i kameran,
inte heller pigg på att ligga ner. Som ni kanske ser?



Ville hellre leka med sin nya snuttis eller med fötterna på sin nya pyamas.


Kommentarer
Postat av: hanna

vad hände med malin och tindra? hehe



kan du lägga upp bilder på din lägenhet?



bor inte du och din kille ihop? varför i såfall?



kram tack för en bra blogg.

2011-02-22 @ 21:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0