23 Februari - Bra dag!

Vissa dagar är bättre än andra!

Idag har jag spenderat dagen tillsammans med min älskade dotter och min vän Tina. Började med att Tina kom hem till mig och drack kaffe. Sedan tog vi oss en promenix in till stan för att kika lite på bokrean och lite annat skoj. Joakim hade läst ut sin bok och hade bett mig kolla efter 2:an och den fanns. Jag fick där emot hålla mig i skinner för att inte köpa med några nya kokböcker. Jag samlar nämligen på kokböcker och anser att man aldrig kan ha för mycket utav dem. Sen tog vi en runda inne på lindex och som vanlig fick jag med mig något till Evelina. Alla tjatar om att jag köper på tok för mycket kläder till henne. Men det är faktikst mitt val vad jag köper till min dotter. Vill jag köpa dyra märkes kläder eller kläder från lindex, H&M eller Kappahl så av gör jag det! Har faktikst en deal med min pojkvän att jag ska stämma av med honom innan jag köper, vilket jag gör. Visst ibland "råkar" jag glömma de men då berättar jag de ju självklart, då brukar han bara sucka och säga "Men snälla Tess och blablabla". Ja ni förstår! Idag blev jag dock väldigt förvånad över att jag fick JA när jag ringde honom, haha! Knasigt men tok bra.
Efter vi varit i stan så gick vi hem till oss igen och bara pratde skit och umgicks. Sen fick jag för mig att vi skulle äta något gott i kväll eftersom det faktikst är "Lille Lördag", haha. Så vi dividerade fram och tillbaka mellan pizza, kinamat ect. Till slut bestämmde vi oss för att beställa hem mat från Burger In. Så jag ringde sen drog jag och Tina å hämta de hem de, Jocke va hemma med Evelina. Åh jag kan säga att min Bluecheesburger satt mer än fin, den satt perfekt i magen. Kan inte förstå vad dem gör för att få hamburgarna så otroligt goda. Kan någon förklara det? Godaste burgarna i världen, helt klart! Måste bara säga att undertiden vi åt så satt Evelina i sin stol och små pillade lite med en smörgås samtidigt som hon tjötade och skrattade som en liten tok. Hon är så otroligt söt min lilla dam. Sen efter maten var de dags för lillan att få gröt och lite fruktpuré. Hon åt jätte bra idag med, så skönt att hon är så mat glad. Min lilla tjockisbebis!
Jag blev tok sugen på kaffe efter jag ätit och Tina är inte sen att hänga på. Efter maten kaffe i soffan är verkligen super gott. Vet någon varför? Jaja nog om kaffet. Senare var de dags för lillan att få välling vilken inte var särskilt populärt ikväll men men. Min bebis var en ur mysig liten skrutt och somnade i mitt knä efter vi flasktränat med godnattvällingen idag med. Tar på krafterna att vara ledsen och träna flaskan de märks. Kanske låter lite knasigt men Evelina har svårt att ta flaskan om hon är hungrig, hon tar den bara när hon är "lite halv sugen". Men hon kan om hon vill och det är rätt läge, svårt att förklara men hoppas ni förstår hur jag menar i alla fall...
Nu sover lilla loppan och Tina har åkt hem. Jag sitter i soffan och gör inte speciellt mycket. Funderar på att tvätta bort sminket och sedan fortsätta på min bok, "SÅ DUMT av Mia Törnblom". Låter som en bra idé.. Men vet inte om jag orkar. Tv eller film lockar med, får se vad det blir. Nu orkar jag inte skriva mer ikväll i alla fall.

Tjingelin




Dagens köp, snygg barnväst för enbart 149:-




Världens vackraste tjej! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0