23 Februari - Orättvist!

Är det rätt eller fel att såra?

För mig är det rätt självklart att inte springa omkring och såra folk. Jag tycker inte det är speciellt kul att se när andra är ledsna. Jag är inte sån! Jag tycker det är så orättvist och elakt rent av när det finns personer som hittar på saker. Finns en som försöker få mig att framstå som ett elakt monster, vilket inte alls är roligt. Varför ska man hela tiden försöka trycka ner och såra andra? Är det kanske en slags hobby? När man hela tiden är ibehov av att stöta bort, vara taskig, sprida lögner och vara allmänt elak.. Är det schysst? Jag försöker att inte tå åt mig något, men det är klart att man blir ledsen. Jag är en människa med känslor inte något monster som inte kan visa sina känslor. Jag tänker inte döva hur jag känner eller vad jag inte känner, för det har jag gjort alldeles för längre.
Min barndom har en hel del trasiga minnen men väldigt många bra med. Nu när jag blivit äldre vågar jag blicka tillbaka på det som faktistk var bra istället för det dåliga. Jag hade i vissa stunder två helt fantastiska och fina föräldrar som verkligen älskade mig , och jag givetvis dem tillbaka. Men ibland undrar jag för mig själv var allt tog vägen. Varför ska det vara så svårt ibland. Jag är varken ledsen eller glad över min barndom eftersom den har varit såpass knasig rent av. Men jag är glad nu, jag är lycklig. Kan inte vissa bara acceptera det och låta mig vara? Vara den jag vill vara, jag trivs med mig själv och mår bra just nu. 
Jag har en underbar dotter, en helt galet bra och förstående pojkvän. Har helt otroligt fina människor runt omkring mig, både vänner och släkt. Jag är jätte glad över att jag fått chansen att visa vem jag är utan fördomar. Jag tänker inte vara någon annan än mig själv, jag ser ingen mening med att vara någon annan! Jag är stolt över den jag blivit och vad jag gjort med mitt liv. Och det är absolut inge fel på mitt liv! Jag har de jag vill ha och lite till. Jag tog studenten, jag fixade en lägenhet till mig och min dotter, jag söker jobb och jag gör precis det jag vill. Visst finns det mycket som jag saknar. Men om man ska tänka på de man inte har så mår man inte väl. Man måste lära sig att se de man har istället för de man inte har. Händer något negatvit gör de till något positivt istället, se alla tråkigheter som erfaranheter. Det har hjälpt mig att våga tro på mig själv. Jag vågade tro på mig själv och accepterade vem jag vad och vad som hade hänt i mitt liv. Det har gjort mig till den jag är idag. En stark tjej med väldigt mycket erfarenhet.  Jag hjälper gärna andra, ibland lite för mycket.. Men man hjälper för man vill inte för att få något tillbaka! Det gör iaf jag.
Nej nu ska jag fixa frukost till min lilla familj, så jag bloggar mer i eftermiddag eller ikväll.

Tjingeling



Tjock och glad på min student.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram Tess för att just du är du/mostermamma

2011-02-23 @ 22:13:27
Postat av: Systerkusin

Tess du är starkare än Pippi! Love you! Och dig med mamma (mostermamma) kram systerkusin!

2011-02-23 @ 23:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0