24 Februari - Evelina!

♥Tiden går för fort.

Är det någon som kan förklara för mig hur tiden kan gå så fort? Jag kan inte förstå hur min lilla tjej redan har blivit ett halv år. Känns som om det vore igår hon kom. Min älskade dotter börja bli en stor tjej nu. Hon kan redan så mycket. Evelina är en pigg och världigt framåt tjej, många tror att hon kommer krypa inom snar. Hoppas hoppas! Många säger att det blir jobbigare när dem blir större och springer omkring. Men jag längtar faktikst tills hon gör de, dem kan ju faktikst stimulera sig själva på annat vis då. Längtar jätte mycket tills Evelina kan prata, när hon kan tala om vad som är fel eller vad hon vill. Det måste vara så mycket lättare i alla fall när dem är ledsna. Sen finns de ju fördelar när dem är små med, man kan mysa på ett helt annat sätt. När hon va liten somnade hon alltid på min bröstkorg, ur mysig! Det händer inte allt för ofta längre, men när de händer så myser jag och bara njuter. Tänk vad det går fort, snart är hon en helt egen individ som kan göra precis det hon vill, visst hon är ensvis som en åsna nu med och har en enorm vilja. Men tänk när hon ska börja skolan, första gången ska sova hos en kompis, första gången hon ska gå på disco eller andra saker som första pojkvännen ect.. Åh det kommer gå så fort så fort, alla säger de! Jag tar verkligen vara på tiden, det gör jag verkligen! Jag busar och leker mycket med min tjej. Vi går långa promenader och bara njuter av livet. Min dotter är så underbar, hon gör mig så glad. Hon fick mig att inse att livet är så mycket mer än vad jag trodde. Evelina fick mig att inse att kärleken mellan mor och dotter är så enormt stark. Det finns ingen val jag är så glad över som de jag gjorde när jag gick veta att jag var gravid. Hade inte ens en tanke på abort, abort är så hemskt.
Jag fick världens underbaraste lilla varelse. Jag visste inte då hur mycket bebisen i magen skulle komma att betyda för mig. Men nu förstår jag, hon kom som en liten ängel in i mitt liv och ny förgyller hon mina dagar. Jag vill tacka för den dotter jag fick, skulle inte för något i världen byta henne mot någon annan. För mig är hon de vackraste mina ögon har skodat. Min dotter är mitt liv. Jag skulle offra vad som helst för mig dotter, hon är helt klart bäst!
Mamma, älskar dig Evelina!

Tjingeling



Nova Evelina Maria Nilsson
Bara några minuter på bilden, trygg i pappas famn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0