27 Februari - Gladbebis!

Evelina är morgonpigg och glad!

Min lilla pigga och glada bebis vaknade kl 07.15 idag igen men fick henne att somna om i ca en timme. Men sen var det bara att pallra sig upp, för inte ville hon ligga där i sängen och ha tråkigt. När vi kom upp så gjorde vi de vi brukar göra varje morgon, tog av pyamasen, bytte nattblöjan, klädde på oss och sen fick Evelina leka i gåstolen medans jag drack mitt morgon kaffe. Efter en stund var de dags för hennes frukost, gröt med lite fruktpuré och vatten att dricka, hon åt riktigt bra idag. Duktigt tjej. Efter hon ätit lekte hon lite till i gåstolen tills hon blev trött, så nu ligger hon och vilar jämte mig i soffan. Hon ligger så himla sött, händerna över huvudet och benen som un liten groda. Min gulleunge! ♥
Jag sitter här i tv rummet med min frukost eftersom jag inte vågar lämna henne ensam i soffan. För tänk om hon skulle rulla runt och ramla ner, usch bara tanken på att hon skulle göra de gör ont i mitt mammahjärta. Tycker inte alls om att se min söta bebis ha ont eller vara ledsen. Jag klarar absolut inte att se henne få sina sprutor, kanske är jätte fjantigt. Men jag tänker absolut inte stå där och göra henne nervös efetrsom jag blir typ stressad av det.. Så jag går hellre ut ur rummet och tar henne mer än gärna direkt efter. Jag trötar henne och lägger henne vid bröster, då brukar hon bli glad snabbt igen. Mammas älskling!
Nog om detta, nu tänkte jag berätta lite snabbt om vad jag gjorde igår kväll...
Igår åkte Joakim på lagfest som jag tjatade iväg honom på, han måste ju ut och roa sig även fast han är pappa. Det tycker jag bara är mer än rätt så länge han inte skulle göra det varje helg om man säger så, men någon gång då och då är bara mänskligt att gå ut och träffa folk. Själv skulle jag bara ta en lugn kväll med tösen men sen hörde Tina av sig och ville komma förbi. Självklart var hon mer än välkommen, alltid trevligt med sällskap. Jag skulle precis äta lite toast när hon kom så jag bjöd henne självklart, vilket ingen av oss tyckte satt fel. Varför äter man de så sällan? Eller jag gör de i alla fall. Vi drack kaffe och bara umgicks. Evelina vaknade ovanligt många gånger på kvällen så jag var lite som en jojjo mellan tvrummet och sovrummet, men så kan det gå ibland. Lite senare sms:a Matilda och kom även hon föbi en sväng. Så vi satt här alla tre och tjötade skit, så trevligt. Tycker det är kul att två av mina vänner går ihop, skönt. Matilda stannade inte så länge eftersom hon skulle till Kungsbacka och hämta sin syrra. Tina drog vid 24.00 eftersom jag var tvungen att gå in och lägga mig med Evelina eftersom hon inte ville vara ensam av någon anledning, toktjej! Men så kan det vara ibland, för alla! Bebisr som vuxna, för annars brukar hon sova som en prinsessa. Joakim kom ht vid 03:30 ca och sa att han var hemma så jag inte skulle vara orolig. Söt pojk man har! Han värkar ha haft kul ute efterm han kom hem så sent, glad för hans skull!
Älskar min familj mer än vad ord kan beskriva! Massa kärlek till mina två favoriter, Evelina och Joakim! Ni är på tok för underbara. Alltid vi tre. Ni två är dem bästa jag vet!♥


Tjingeling


Mina älsklingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0