27 Februari- Hiss och diss!

Diss
Betaltoaletter
Denna veckan tänker jag dissa betal toaletter. Visst kanske en rätt löjligt diss. Men jag stör mig grymt när man t. ex. är ute och shoppar och så blir man så där alldeles förfärligt kiss nödig. Så springer man omkring och letar upp en toa för att gå på. Så måste man betala en 5 krona, då blir jag tokigt. För vem springer omkring med massa mynt och lösa pengar i dangens samhälle? Jag göra det oftast inte i alla fall. Tycker det är mycket smidigare med kort. Så ska det tvångsmessigt vara betaltoaletter gör så man kan använda sig av sitt kort. Detta blir veckan stora diss.

Hiss
Digitalkameran
Denna veckan tänker jag hissa digitalkameran. Jag har precis börjat använda min digital kamera mycket innan användes den bara vid speciella tillfällen! Jag är inte speciellt bra på att fotografera men tycker jag tar hyffade kort. Jag vill hissa min kamera för att den är så bra, det är en bra uppfinning. Man kan ta med sig den överallt och ta bilder på vad man gör om dagar, sen kan man spara dem på datorn eller bränna ut på en skiva. Jag har mängder av kort på min lilla tjej. Jag är otroligt glad över att jag fått min kamera. Fick den av min pappa en jul för några år sen men har varit lite för rädd om den men har nu börjat använda den ordentligt. Så denna veckan hissar jag min kamera!

Tjingeling






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0