3 Juni - Åhhh

ÅHHHH!!


Förlåt förlåt förlåt mina kära läsare!

Jag vet att jag varit ur usel på att uppdatera bloggen på senaste. Men känns inte som jag haft så mycket tid. Jag har alltid massvis att göra plus att jag OFTA råkar dubbel boka mig! Så tiden har inte funnits.

Ska börja med att berätta om utbildningen förra helg.
Det gick super bra och jag fick sjukt mycket beröm för att jag var snabb, trevlig mot kunderna och hjälpte till med att plocka, kolla restaurangen och hjälpa mina medarbetere i kassa. Fick höra att jag det var jag som höll borta kön eftersom jag tog ca 2-3 kunder mer än de andra. Men jag har arbeter i kassan på BK innan så jag har ju lite erfarandehet utav det, tycker mina de andra avr jätte duktiga med. Jag vet när jag jobbade första gångerna i kassan var det inte jätte lätt. Vi tre som var på utbilning var gryma och sammarbeteade jätte bra, en kände jag sesdan innan. Längtar jätte mycket tills jag ska börja jobba!


Onsdagen.
I torsdags var jag på bilskolan och pluggade och hade två körlektioner. Evelina var med sin farmor eftersom hon skulle med dem på Jockes kusins studen. Så jag kände att jag nu måste jag passa på att dra till körskolan för att plugga. Det gick lite så där med terion och körningen gick åt skogen, hade en ny lärare vilket var jätte krånglit. Kände min osäker osv men VÄLDIGT bra träning inför uppkörningen att köra med något helt annan.
   Senare på eftermiddagen kom pappa och hämtade mig. Jag åkte med till Ullared för att hämta Nova och köpa regnkläder plus lite annat nödvändigt. Nova skulle med hem och sova här massa dagar, mysigt!

Torsdagen. 
Dagen började med att vi var ehmma och fixade, sedan runt två tiden åkte vi till världens bästa farmor. Där vi var till vi skulle vara tills min super mysiga faster, kusiner och hennes man kom hem. Vi tillbringade hela dagen där. Hade jätte kul och var så skönt att inte vara stressad för en gångs skull när vi var där. Vi var först inne och lekte sedan gick vi till min kusin Linnéas dagis och lekte lite. När vi kom hem drog Jocke och Andreas (faster Helens man) till Jungfruplatsens pizzeria och köpte 3 pizzor. Andreas bjöd oss alla på mat, jätte snällt av dem! Åh den pizza var super god, bland det godaste jag ätit i hela mitt liv. Enda som slår dem är Drömmstadens pizzeria i Lidköping.
   När vi var där fick vi massa saker till Evelina, kläder och en jätte fin säng. Det var hur mycket jeans som helst och det var knappt använda, super snygga med. Så himla glad blev jag. Jag gillar inte begagnat men när det kommer från mina kusiner tycker jag det är toppen, bra att kunda användas igen. Nova fick med ett par jeans. Hade en jätte trevlig dag!

Fredag, dagens dag.
Jag, Nova och Evelina var ute på en timmes morgonpromenad. Nova plockade fina blommor och Evelina somnade gott i vagnen. Vi gick vid en vattnen och på ett ställe fanns det massa grodyngel och 2 vatten salamadlar (?) det var rolig att titta och hur ses hur roligt Nova tyckte det var. Stannade även till vid en lekplats. Sen gick vi hem, Evelina sova fortfradande i vagen och Nova har fixat med sina blommor. Mysig att ha syster här, så kul att ha henne med ut på våra promenader. Underbart med systers och dotters sällskap!
När Evelina har vaknar ska hon få lite mat sedan ska vi till stan för att äta mjukglass. Efter ska vi ringa till Alis som ska med oss till Vallarna, sedan har hon och Nova bestämmt att dem bägge två ska sova över. Det har varit bestämmt i ca två veckor. Ska bli jätte roligg. Nova och Alis är så mysiga tjejer bägge två och dem är underbara emot Evelina. Evelina älskar dem bägga så himla mycket vilket verkligen märkst för hon pratar och skrattar så mycket när hon leker med dem..
    I Eftermiddag ska vi även gå och handla lite godis och dricka till alla. Popcorn och chips har jag redan köpt till dem. Så ikväll blir det tjejmys med film, underbart. Jocke kommer även hit i helgen eftersom han är lång ledig, fast ikväll ska han vara med Tobbe och glo fotboll, TRÅKIGT!

Nej, nu får det vara nog. Ska försöka uppdatera med en bildbomb ikväll! 
Plus att min tangenbord suger så det är lite svårt att skriva, haha -.-

Tjingeling  



♥ ♥ Världens bästa tjejer! ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Tova

så söta ni är :)

2011-06-03 @ 11:35:44
URL: http://trasslet.se
Postat av: Nillan

Så mysigt ni har det o jag förstår att Nova tycker det är kul att få vara med er alla flera dagar, hon har längtat efter det.

Ni får snart komma hit o kolla våra söta kossor o kalvar! Berätta för Nova att nu har Mamma Mu kommit med sin lilla jättesöta kalv Sofia.

kramar till er alla från

Nillan o farfar

(farfar är sjuk har fått bronkit o har varit hos doktorn idag o fått en massa mediciner så vi hoppas han snart känner sig bättre, otur nu när det har blivit så varmt o skönt ute)

2011-06-03 @ 18:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0