6 Juni - Bäst

Lite sammanfattning!

Lördagen:
Dagen började med en låååång promenad nere vid ätran och när vi gick förbi fiske stugan så ropade några gubbar på oss " kom och titta på fiksen!". Då hade en finsk snubbe fått den största laxen sedan 1997, den vägde 15 ½ kg och var över en meter lång. Vi gick även till Netto för att köpa lite dricka. När vi kom hem igen drog Jocke till Halmstad och jag skämde bort barnen med våfflor till lunch, gott gott gott.
    Efter lunchen gick vi till Vallarna för lek och matade djuren, väldigt uppskattat av alla tre flickor. Det är så kul att tillbringa sin tid med dessa flickor, helt galet snälla och dem är så himla mysiga alla tre. . Sedan när Jocke kom tillbaka ifrån Halmstad cyklade vi till Willys och handlade lite, Nova och Alis ville inte följa med så dem drog till liten bäck för att fiska grodynge och vatten salamardlar (?). På kvällen var vi bara hemma och tittad på tv/film, hade en väldigt myckig kväll med mycket skratta. En kväll med massvis av mcs och kärlek.

Söndagen:
Dagen börja med frukos och sedan den vanliga morgon promenaden. När vi kom hem blev fixa lunch och sedan duschade jag och fixade mig lite, förberedde allt inteför kalaset vi skulle på. Rund halv 2-2 gick vi till Hjortsberg där kalaset för Jocke och Mia var. Det var en mycket trevlig kväll med goda skratt. Alis och Nova hade jätte kul, dem var iväg och lekta, plockade gottar och tjatade om att få gå och bada. När Evelina somnat drog jag, Jocke , Nova och Alis ner till skrea strand. Nova och Alis badade en stund sedan körde Jocke hem Alis. Efter kom han tillbaka och hämtade oss. När vi kom hem somnade vi alla vädligt snabb, helt slut.


Måndag-Nationaldagen:
När vi vaknade så blev det att packa lite badkläder och fixa i oroning lite. Sedan runt 09:45 körde Jocke mig och Nova till stranden. Det var dags för lite systermys, bara jag och Nova. Vi solade och badade tillsammans i ca 2 ½ timme, vi hade så himla mysigt och underbart. Min syster är verkligen bäst och hon är en fantastisk tjej med personlighet av renaste guld. Efter vi hade badat och klockan blrjade bli över 12 snoret började vi gå hem mot Jockes föräldrar. Där var vi var i någon timme innan farfar och Nillan hämade oss. Sedan åkte vi hem till mig och hämtade Novas saker, sedan åkte Nova hem. Usch och fy så tomt det blev nu...
Efter Nova åkt gjortde jag lite Tonfisksallad med pasta till lunch sedan la jag Evelina för efter middags vila, först var hon helt galen och hystserisk, jag tror hon va lite för över trött stackar. Men tillslut somnade hon och då la jag mig på baksidan för att läsa och sola lite.
    Nu har jag precis ätit och är helt slut, huvudvärk och funderar på att gå och ta en date med mina kuddar. Imorgon väntar Kickoff på Grand med jobbet, ska bli grymt kul. Hopaps på en minnesvärd dag/kväll. Lite pirrig och nervös över vilka som ska bli ens nya jobbarkompisar, hoppas  man kommer trivas tillsammans med dem!

Nu får det vara nog för denna gången, ska försöka bättre mig på uppdateringen.
Bilder kommer så fort jag hittar den där ***** mobilsladden -.-

Tjingeling




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0