1 Mars - Tösen!

Mammas stora tjej!

Nu märks det verkligen att min tjej inte är liten längre. Igår kände jag att hennes tand var på väg upp och idag är halva uppe, så nu är hon inte en tandlös liten dam länger. Snart har hon massa tänder som hon kommer kunna bitas med och det kommer man nog inte gilla alla gånger. Men det är sjukt sött sen när små har typ 2-3 st tänder. 
Sen så har min groda även börjat att försöka ta sig framåt, hon liksom ställer sig i halv krypställning. Halv krypställning innebär att man antingen har rumpan i vädret eller huvudet i vädret alltså inte bägge samtidigt. När hon har rumpan i vädret gungar hon sig lite smått och försker ta sig fram, det går lite men inte mycket. Fortsätter hon vara på filten på golvet lär hon krypa när som helst. Jag kan säga från botten av mitt hjärta att jag längtar som en tok. Jag tycker det är så mysigt när de små liven kan krypa till en. Sen när hon väl börjar krypa dröjer de ju inte länge tills hon börja ställa sig upp emot saker. Jag tror min tjej kommer att kunna gå långt innan hon är ett år, faktistk! Hon är så stark i benen alla redan. Hon går jätte snabbt och bra när man håller i hennes händer, alltså går tillsammans med henne.
Det är galet vad tiden går snabbt, snart är min älskade dotter 7 månader. Hon blir bara sötare för varje dag som går och hon får ett mer personlig utseende hela tiden. Men hon har ju självklart likheter från oss. Ingen kan ju säga annat i alla fall!
Jag är jätte solt över min Evelina!
Mammas lilla tjej är inte så liten längre!
Min tjej är världen underbaraste.
Mamma älskar dig, Evelina!

Tjingeling


Här kommer några bilder från tidigare idag när Evelina låg på snyggmattan och gjorde försök till att krypa! Kanske inte fick de bästa bilderna men de syns i alla fall hur hon försöker att ta sig fram.


"Jag ska ha min favvo leksak"



"Jag ger mig inte i första taget."



"Wiihoo jag klara de det."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0