16 Mars - 21:11

TRÖTTIS

Jaja idag har jag spenderat eftermiddagn med min älskade dotter. Vi träffade Tindra och Simon + deras morsor. Vi köpte fika och tog med hem till mig och tösen, satt här och tjötade. Barnen fick ligga på en filt och busa lite, var med Evelina som snurrade runt på filten eftersom hon är denn älsta av de tre småttingarna. Tindra och Simon är ca 4 månader bägge två fast Simon är störst utav dem två, man märker verkligen att ersättnings barn blir större än amnings barn. Men vad gör de, så länge barnen mår bra.
Sen runt 17.00 kom älsklingen hit för vi skulle åka iväg till Gödastorp och köpa lite blommar till mitt vardagsrums fönster. Men när vi skulle sväng in på vägen som leder till blomster affären krockade två bilar, mitt framför oss. Det var en kvinna som kom på den raka vägen och en kärring med en passagerar som bara körde rätt ut i vägen från affären. De sa bara pang, kvinnan som kom ut ur bilen var gravid och väldigt skakis. Vi gick ut och tittade men alla klarade sig bra förutom att bilarna blev söndriga. Men det är ju skit samma i ett sånt läge... Hoppas att den gravida kvinnans barn klarade sig bra i magen.
När vi kom hem så fixade jag i fönstret och det blev jätte bra, enligt mig och Jocke. Jag lagade även lite mat, det blev ungsbakad falukorv med hemmagjort potatismos. Var år sen jag åt det sist, tror de var i ettan på gymnasiet. Men har precis börjat äta korv igen sedan ett x antal år av uppehåll. Så detta satt mer än fint, klara dock inte av korvstoganof ännu, men de kanske kommer vem vet. Hade nog ätit farsans korvstroganof för han gjorde världens godaste när jag väl åt det. Åh nu blev jag sugen på hans hemma gjorda köttförsås, den är otroligt god! Så kan de gå när man börjar tänka på mat som en speciell person gör.
Nu ska jag sätta mig i soffan och kolla lite tv. Är som sagt väldigt trött så blir nog tidigt i säng ikväll. Joakim tränar ikväll, vet ej om han skulle komma förbi efteråt. Men det märker jag ju ifall han gör, haha. Skulle vara trevligt med sällskap! Men han ska ju jobba imorgon och behöver rikligt med sömn, men vem behöver inte det? Haha. Hade gärna sovit en hel natt utan avbrott, men de kommer tidsnog. De får ta den tid det tar, så enkelt är de!
   Hoppas alla får en underbar onsdags kväll, det ska jag ha. Funderar på att kolla vad jag har för gott i mitt godis/chips skåp och ta och dricka några glas coca-cola. Har nog fått coca-cola beroende, haha.


Tjingeling



Evelina och Simon rullar in i varandra.
Söta små busfrön!



Min älskling leker med leksaken hon fick av sin farbror i julklapp.



Evelina försöker ta Tindra.
Tindra kollar lite konstigt på henne.
Simon han softar gött.


Bebis bomb!



Evelina gör tokljud med munnen,
Tindra kollar lite beundransvärd.


Kan säga att det var inte lätt att fota tre små ivriga och busiga ungar. Evelina och Simon ville typ bara ta och känna på Tindras ansikte, Tindra låg snällt och sa inte speciellt mycket. Såg nog ut av vara hårdare än var det var. Tur att dem är små och bara vill utforska genom att känna på varandra. Sååå söta är dem när dem gör så.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0