2 Mars - Förmiddagen...

En vanlig dag idag!

Idag har jag och Evelina inte gjort allt för mycket. Dagen började med att vi gick upp runt kl 09.00. Jag tog med mig Evelina in i badrummet eftersom jag skulle duscha, hon fick sitta i sin babysittern och leka med sitt babygym. Skönt attd en den metoden fungerar för oss. Då kan hon leka medans jag gör mitt. Sen så åt vi frukos, Eeelina fick en mango morgonmumms. Vilket innebär mangopuré med yougurt och fullkornsris. Det tyckte fröken var väldigt gott, jag tycker inte de låter speciellt smarrigt.
Sen lekte hon en stund innan hon blev ville vila. Hon sov faktiskt 30-40 minuter inne idag på morgonen, förvånad blev jag för hon brukar max sova 20 minter när hon tar sin powernap innomhus. Hon var nog väldigt trött. Sen när lilla hade vaknat igen blev de lite lunch för henne, kalvgryta med grönsaker tror jag bäst att de var. Jag själv värmde lite hemma gjorde nötköttfärssopp, det tyckte jag var gott. Efter vi ätit var de dag för att plocka lite hemma och för lillan att leka av sig i gåstolen. Sen runt ca 12.30 började hon bli trött igen men ville inte somna. Så jag tog på henne och gick ut med vagnen en runda, eftersom jag vet att hon brukar somna så bra då. Idag tog de dock en stund för henne att somna. När vi var ute och gick började vi med att gå förbi min kompis Jouline's mormor som bor här på fajans, stod där och tjötade säker 20-30 minuter. Alltid lika trevligt att ses! Synd bara att henne son Theo låg och sov, annars hade man fått se hur stor han hade blivit. De små liven växer ju så himla fort!
Nu är vi hemma igen, jag passar på att sitta här och dricka lite kaffe. Lillan ligger ute på baksidan och sover i vagnen. Men jag tror dock hon vaknar när som helst, hon rör sig lite då och då. Men hoppas för hennes egen skull att hon sover ett tag till. För får hon bara sova halv klart blir hon trött lika snabbt igen. Så jag håller tummarna!

Tjingeling



Evelina leker med barbamama hemma hos sin farmor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0