21 Mars - 17:47

Mammas stora tjej ♥


Igår bestämde vi oss för att på börja operation "Evelina ska sova i egen säng". Så jag matade henne lite i soffan och lät henne somna där. Sedan när kl var ca 22:00 och reklam på söndags filmen bar jag in henne till sov rummet och lade henne i sin säng. Självklart vaknade hon men de visste jag redagn att hon skulle göra. Så jag kröp ner jämte henne och matde henne till hon somnade.
   Det gick super bra eftersom hon sov i sin säng tills kl 02:29. Duktig tjej, trodde hon skulle när jag gick in och lade mig men de gjorde hon inte. Känndes obehagligt tomt i sängen utan henne, tänkte ta upp henne... Men sen tänkte jag om, det är bra för henne och för mig att vi sover i olika sängar. Man sover mycker bättre då. Hoppas ni hon snart sover hela nätter eller att hon åtminstonde bara ska äta en gång. Runt påsk har vi tänkte och ta bort alla natt mål för henne. Så hoppas det går bra det med. 
   Blev ingen bild på när hon sov i sin säng, vågade inte ta en eftersom jag var rädd att hon skulle vakna utav blixen. Det har hänt innan när hon sovit i t.ex soffan eller dylikt.

För övrigt så har Evelina sovit i princip hela dagen, mysigt med sånna dagar emellan åt. Hon har ätit bra även fast hon har velat sova mycket, tror hon sover mycket för att motvärka någon slags sjukdom.. Vet inte men de sägs ju att små barn vill sova om en infektion är på väg, men hon visar ingenting för att de skulle vara på gång mer än att näsan är lite rinnig fast de syns knappt.
   Snart ska jag nog ta en dusch eller om jag gör det ikväll när hon somnat för natten. Vi får se när det finns tid för det. Ska göra varma mackor senare, det är så gott. Blir nog Tess speciallare, en favorit som nog bara jag gillar haha.


Tjingeling



Mammas sovande prinsessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0