26 Mars - 18:44

Vilken härlig dag!

Underbara dag, vilket härligt väder de varit. Jag bestämde mig direkt när jag såg vädret att idga ska jag ut och traska låång. Jag sms:a min vän Malin och kollade om hon och Tindra skulle med ut och gå mot stranden. Och dem var på, mötte upp dem runt 11:00 tiden någongång. Hennes syrra Madde hängde med, det var väldigt trevligt. Vi gick ner mot skrea och tittade på deras mammas hus som håller på att renoveras totalt. Kommer nog bli grymt när det är klart. Vi blev bjuda på smörgåstårta och coca-cola, det satt fint. Evelina vaknade och fick med lite smörgås. MEn eftersom hon inte ville somna om och blev en aningen arg så ringde jag till Tobbe och kollade om de var lugnt att vi gick dit för att ge Evelina mat, vilket det var. Han är hon Jockes bror Krille och lanar.
   Efter Evelina fick mat gick vi hemåt. Vi gick inom kyrkogården vid Hertingsgår, det slog mig att det finns väldigt fina gramstenar. Knasigt nog. Sen kom jag på mig själv att jag slarvat med att gå till minnes lunden så blir en tur dit snart med. Fast tycker det är så jobbigt, mycket känslor där så brukar brista ut i tårar men.
    När vi väl var utanför oss så tyckte jag synd om Evelina som hade suttit i vagen i ca 3 timmar, så jag bestämmde mig för att avsluta med att hon fick gunga lite. Hon orkade inte gunga emr än ca 6-8 minuter. Men det var en liten stunden i alla fall. När vi väl kom in var hon hungrig igen som ett litet matvrak, hon ät en healv barnmatsburk, duktiga tjej. Hon har precis börjar med 8 månaders maten och den blir hon mättare på snabbare. Innan räckte knappt en halv burkt nämligen, men nu räcker en halv gott och väl.
   Runt 14:30 kom Jocke hit efter hans match han hade vunnit idag, 4-2 mot Ätran. Dukigt, men ogillar att han släppte in 2 mål, men det gör ingen bättre än 10000 st. Hahaha! Sen har jag vikt ett berg med tvätt, Jocke diskat ett berg med disk och lagat väldigt god mat gjorde vi tillsammans.
   Efter maten så tog vi ut Chicko på en runda, han har även legat ute i trädgården och stekt i solen. Det gillade han verkligen och han grövde INTE. Det var en duktigt Chicko. När vi var ute så tog jag Evelina i bärselen, det var väldigt mysigt men också väldigt tungt.
   Nu väntas det att lägga in all vik tvätt och hänga upp en ny maskin tvätt plus att ladda en masink tills imorgon. Efter det blir det ska vi inte göra allt för mycket, ska kolla körslaget om en timme. Efter de blir det nog en film. Det blir en lugn myskväll för oss.
   Hoppas alla för en trevlig lördagskväll.

Tjingeling



Busiga Evelina pratar när hon gungar.



Min tjej har kommit på att man kan hålla sig runt repet.



Evelina och mamma ute på promenad i bärselen.



Hel bild på oss med bärselen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0