27 Mars - 21:25

Diss
Inköpslistor!
Denna veckan tänker jag dissa inköpningslistor av alla dess slag. Jag är så trött på att skriva alla listor, jag har verkligen varit en "listoman", men nu är de slut på det. Har varit och storhandlat utan en inköpningslista och på Gekås utan en. Vet nu vad som händer då? Jo man tar de man ska ha som man ser och vill ha, han man en lapp följer man den till punkt och prickar plus tar lite mer. Men jag ahr kommit fram till att de som glömmer man bort de så glömmer man bort det av en anledning, de är nog inte särskillt viktigt om de ändå inte åker ner i vagnen/korgen. För det första så blir allt sååååå mycket billigare utan alla dessa listor, så nu bojkottar jag allt som har med listor att göra. Hej då listor och hej vettiga köp, fniiiiissss.

Hiss
Vårregn
Denna veckan tänker jag hissa vårregn. Älskar doften av vårregn, det är så himla underbart att känna den doften, samma doft varje år sedan man varit liten. Det är en bra doft som påminner en om att sommaren snart är här och att det snart kommer att bli varmt ute. Så mysigt att gå ute när man känner en doft som gör en glad och varm i kroppen, låter kanske konstigt men jag har inget emot att vara ute och gå om det rengar på våren/sommarn. Det är oftast inte kallat plus att det är mysigt att höra hur regnet faller ner emot marken, när de spöregnar är det ju underbart, fast jag ogillar regn annars. Men det är speciellt när det doftar så gott annars kan de kvitta. Nu höjer jag näven och hoppas man snart känner den första doften av vårregnen. Jocke tycktes göra det innan idag fast jag vet inte om han inbillade sig för att han så gärna ville göra det eller inte, vem vet inte du, vem vet inte jag. Hahahaha.


Tjingeling





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0