29 Mars - 20:44

Mys dag!

Idag har jag och Evelina varit hos hennes farmor och farfar hela dagen. Dem kom hem från Thailand idag nämligen. Evelina kollade först lite konstigt på sin farmor men de släppde på två röda, hon var så galet farmorig i princip hela dagen och även farfarig, man fick njuta och sniffa ordentligen när hon satt hos en. Fast de är sååå sköänt att veta att hon trivs med dem.
   Dem hade köpt med sig massa fin fina saker till Evelina. Som hon kommer vara jätte söt i till sommaren. Jag fick ett par short som jag hade önskat mig och Jocke fick ett skärp. Plus att vi fick en jätte snygg "tavla" som var handmåland. Den ska vi ha i sovrummet  när vi bytt rum. Kommer bli sjukt snygg!
Bilder på alla grejerna kommer in i morgon eftersom jag inte orkar fixa det nu. Är nämligen jätte trött men späningar i huvudet... Men det går nog över tills imorgon eller jag hoppas det i alla fall. Är mega trött så blir tidigit i säng idag, ögongen går i kors. Vilket är mindre trevligt!

   Sen måste jag berättar om hur det går med att sluta amma!
Igår ammade jag tre gånger morgon, middag och kväll, middags målet blev på grund av att jag var ute med vänenr och fikade. Har inte ammat mer än en gånger morgon och en gång på kvällen idag så nu går det framåt med detta. Tycker de känns jätte knasigt att inte amma så fort hon är lite hungrig emellan hennes "vanliga" mål under dagen, men de vänjer jag mig vid. Ska inte amma på dagarna denna veckan utan enbart morgon och kväll. Nästa vecka ska jag ta bort morgon målet och hoppas det går lika bra. Lite tveksam till hur detta ska gå men ska ha slutat amma tills hon är ca 9 månader gammal så jag har lite tid på mig att vänja henne av vid tutten. Lite jobbigt när hon är jätte ledsen men kvälls målet välling tog jag med pipmugg och då gick de ner smidigt, fast väldigt mycket utanför med. Bättre en kletig mätt tjej än en hungrig ren tjej, fast hon fick inte på sig men på sin hakklapp och handuken. Så nu är det träning som gäller så hon vänjer sig vid flaskan tills jag börjar att jobba. 
    Kommer inte vara de minsta oroligt i sommar när hon ska vara med sin farmor. För hon trivs så otroligt bra där så det inte är klokt. Evelina är verkligen farmors tös, galet. När hon blir större och kan prat kommer hon nog ofta säga "Kan vi åka till farmor?" eller "Mamma/pappa får jag sova hos farmor?". Det vet man redan nu, fniss. Men skönt att hon är trygg emr fler än oss!
   På fredasg ska vi in till försäkringskassan och prat med dem. Ska ju skriva över Jockes pappa dagar på Anna och hoppas det går smidigt utan en massa krångel. Försäkringskassan är ju inte de lättaste alla gåner, men men.

Nu ska jag kolla lite tv och sedan blir det sängen om en liten stund.
Ha en trevlig kväll alla.

Tjingeling



Evelina ♥ Farmor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0