3 Mars - 13.23

Trött, ensvis, liten Evelina!

Idag gick jag och Evelina upp strax efter 08.30. Hon var jätte pigg och glad hela morgon. Vår morgon såg ut som den brukar göra, jag dricker mitt morgon kaffe sedan äter vi frukost. Evelina lekte i gåstolen och var allmänt lyckligt. Sen börja hon bli trött men ville inte sova så hon lekte vidare, åter igen blev hon trött men vill inte sova ändå. Till slut gav jag iprincip upp de här med att få henne att sova.. Jag var själv trött och på en aningen dåligt humör. Vilket gör att man inte är allt för tiptop. Men tillslut fick jag på henne lite kläder och gick ut en runda. Hon somnade efter många om och men... Sen när vi kom hem vaknade hon snabbare än kvickt. Så himla typiskt. Men då hade Jocke kommit hem till oss på sin lunch med lite käk, en kebabrulle till mig. Satt mer än fin fint! Efter vi ätit var lillan fortfarande så där lagom grinig. Testade att ge henne lite mat, idag blev de kalops! Det satt riktigt fint, hon var hungrig. Efter hon hade ätit var de dags att försöka lägga henne igen. Det är framför allt synd om lillan när hon är så där otroligt trött, hon på sånt strålande humör när vägrar sova middag. Men sista gången tänkte jag och vipps så gick de hon somnade som en stock! Hoppas nu hon sover i alla falla något timme.
Efter Evelina har vaknat ska vi gå till Unga Mamma + Barn Gruppen, kanske blir att jag får väcka henne men i sa fall är de inte hela världen eftersom hon ska åka vagn dit och brukar somna i vagnen. Hoppas det blir trevligt där idag och framför allt att min tös är på humör. Är ju roligare då.
Nu vaknade hon... Måste ta och försöka få henne att sova lite till, annars lär vi få stanna hemma! Något kanske är på tok för min lilla tösabit. Stackarn har i alla fall svårt att komma ner i vara idag. Min lilla stumpa!

Tjingeling



Mammas busiga prinsessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0