10 Maj - 11:11

Helgen!

I helgen var min mostermamma och Evelinas mostermormor Solveig här och hälsade på. Min kusin Albin var även med. Det var verkligen jätte trevligt. Vi var ute på nästet en sväng och doppade fossingarna i havet, underbart. Evelina blev helt till sig när hon doppade fötterna och man såg på hela henne att hon ville bada. Min lilla tjej älskar verkligen allt som har med vatten att göra. Evelian satt även och lekte lite i sanden. Men mest busade hon nog med Solveig. Hon gick inte stoppa tången i munnen men det gjorde hon samtidigt som hon skrattde och kollade på Solveig. Riktigt litet busfrö är vad hon är.
    När vi kom tillbaka hem till oss var det bara att börja fixa maten och sedan tända grillen. Vi bjöd dem på mat och det tycker jag är så roligt att göra. Jag äslar verkligen att ha gäster, då kan man göra någon som andra kan uppskatta. Det är roligt att göra andra mätt och belåtna. Men roligast av allt var det nog att se att Albin faktiskt åt, alltid varit lite petig i maten så länge det inte är typ pizza eller älg, haha. MEn alla är vi olika och tur är väll det.
    I söndags var jag och Evelinas med Linnéa 3 år. Jag passade henne medans hennes två bröder var med deras pappa och handlade lite nödvändigheter på gekås. Så jag fick känna på hur det var att vara två barnsmamma för ett tag. Gick superbra trottas att Linnéa är ett riktigt litet yrväder. Men jag kännde att jag inte hade velat ha två barn just nu men någon gång då och då ställer jag gärna upp. Men hade nog blivit lite jobbigt i längen att behöva ge lika mycket tid till två barn. Kanske att man vill de om några år. Men absolut inte just nu.
    Vi var även nere en tur vid skrea strand och mötte upp Daniella och henne kompis Vilma. Var jätte kul att träffa henne en sväng, var typ ett år sedan sist. Daniella är min lilla syster Novas syster Stephanies lilla syster. Hänge ni med på de ?! Hoppas det i alla fall. Och som vanlig märkt jag hur kort jag är för Daniella hade typ vuxit 3 meter, jag en mini mot henne. Typiskt att man  ka behöva vara så kort, men lika nöjd är jag för det!

Fisk!

Jag och Joakim har även kommit på att Evelina är en riktigt liten fisktjej. Spelar ingen roll vad det är för fisk eller vilken form den har. Hon äter som en liten häst när det är fisk. Hon älskar verkligen det. Då menar jag verkligen all fisk. Har annars hört att många barn vägrar äta fisk.
Lax, torsk, plattafisk, sej, tonfisk, pannerad fisk, fiskpinnar, fiskbullar..... 
Finns väldigt mycket olika fiskrätter som man kan göra. Jag gör ju alla Evelinas mat själv. Så är det någon som vill ha lite hjälp med recept osv är det bara att hojta till och det behöver verkligen inte bara vara fisk. För hon äter så mycket mer! Bara det att vi misstänker att fisken är hennes abosluta favorit!

Nog för denna gången, Evelina vill leka med mammasen!

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0