12 Maj - 10:49

Mickan och Ossian

Igår var en av mina bästa vänner här, alltså Mickan. Hon hade självklart med sig sin son Ossian som en liten charmör. Tycker det är så roligt att träffa dem och det tycekr Evelian med. Hon blir så spralligt efter som det är nogn i hennes storlek. Hon behöver inte heller vara lika försiktigt som mot en liten bebis. Ossian är nämligen strax över året. Men klart att hon är försiktig i alla fall, men det är inte på samma sätt som med en liten spädis. Jaja nu förstår. 
    Vi tog en sväng om på stan med barnvagnarna (med barn i) och sedna tog vi lite glas. Jag åt en väldigt god mjukglass, underbart att ta första mjukglassen och det lär bli mååååånga fler för min del. Evelina gillade den med, ovanligt att den damen är glass. När vi kom hem blev det kaffe och busa med Evelina eftersom Ossian sov. Men när han hade vaknat var det full far på bägge två. DEm stod bägge två och lekte med Evelinas gåstol. Hur det nu kan vara så roligt, men Evelina skratatde och var hur ivrig som helst.
    Dem åkte hem runt 17:30 och då var det bara för mig att förbereda Evelina för sängen och försöka hålla henne vaken. Hon var jätte trött efter allt lekande och somnade gott redan 19:07. Hon orkade knapp äta vällingen men sov gott nästan hela natten. Min tjej börjar bli väldigt duktig!

Bilder kommer!


Ungamammagruppen!

Idag har jag och Evelina "Unga mamma plus barngruppen" Är inte speciellt sugen på att gå eftersomd et alltid händer samma sak där. Man har samlig på madrasser på golvet, sitter och tjötar och sedan fikar man typ smörgåsar olch frukt. Låter inte så jätte kul men trevlgit att träffa lite andra mammor och roligt att de små kan leka. Evelian är typ äldst nu så detfinns inte något som är lika aktiv som henne, lite tråkgit tycker jag. Men men. Vi får väll de om vi kilar iväg en sväng i alla fall bättre än att bara sitta hemma och vänta. Får besök runt 15.00 och då slutar det så jag kanske ju vara där till 14:30. Så blir det en stund!
Ikväll kommer min kära pojkvän hit, som jag har saknat honom. Jag saknar han dirket när vi är ifrån varandra. Men till sommarn flyttar vi ihop på riktigt och ska förhoppnigsvis bo tillsammas lääänge. Bli gammla ihop och hela fadderuttanlejtjohejgrej, fast gifta oss det ska vi aldrig göra. Men OM jag ska gifta mig så ska det vara så där stor och maffigt, festa hela natten och verkligen vara svindyrt. Ska ha en brudklänning med 10 meterssläp, lång slöja och världens finaste bruduppsättninga i håret som min älskad stora syster Sandra har gjort. Men som ni märker låter det helt orimligt så det kommer aldrig bli av, haha. Som jag alltid sagt " Ska det vara så ska det vara på rikgtigt! Allt eller inget!"

Nu ska jag ta mig i kragen och gå och fixa lite innan lilla snuttan vaknar. Sedan mata och byta på henne, sen tar jag cykeln till mammagurppen, ja så får det allt bli. Som sagt bättre en stund där än att bara sitta hemma och vänta.

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0