15 Maj - 17:31

Fredag!

Vi var i Ullared och handlade en himla massa saker till vår bortskämde lilla skitunge Evelina. Jag hittade för en gång skull massa kläder till henne där, jätte nöjd. Sedan fick hon lite nya leksaker, sandleksaker, bollar och en pool. Plus lite små plock. Vi köpte mest nödvändighter, tråkiga saker med andra ord.
   Sedan tillbringade vi kvällen hos pappa och Nova, det var jätte roligt och mysigt. Jag och Nova gick även en sväng till Mickan och kan säga att Ossian älskade Nova.  Sedan när vi kom tillbaka till pappa så hade Jocke redan nattan snuttan och hon sov så gott även där. Vi åkte hem runt 22 tiden, vi tänkte att någon gång gör det  absolut det absolut inte något om man rubbar på hennes rutinter. Och hon somnade om gott när vi kom hem. Så det var absolut inga problem.

Lördag!

Hela familjen Nilsson/Johansson tog en sväng med bilden till Evelinas farföräldrar dock bara en kortis, stannade även till och I-B där vi blev bjudna på glass. Hon har nästan alldit god glass att bjuda på. Efter skulle vi till stranden men Evelina va så trött så vi struntade i det och drog till affären istället, sedan hem.
  Väl hemma så fixade vi i trädgården säkerligen ca 1 ½ - 2 timmar (Evelina sov gott i vagnen då), fint blir det men långt ifrån klara. Det är riktigt kul och jag har börjat få såna där gröna fingrar nu. Jag älskar att fixa och dona i trädgården, men det var segt att plocka säkerligen 100000 miljer maskrosor från gräset... BLÄÄÄ. Ska plantera gräs och klippa mer kansker när det blir en fin dag, sedan klippa buskarna runt midsommar efter de är vi nog i princip klara.
   Efter allt pill i trädgården så vart de lite tråkigt stämmninge och en gräl mellan mig och Jocke, aldrig kul att bråka. Speciellt inte om meningslösa saker, usch! Får vara slut med det, men klara alla bråkar någon gång. Men det händer inte ofta längre att vi bråkar, skönt det.
   På kvällen lagde jag två rätter. Jag drack två glas vin och Jocke tog en special öl. Det är mänskligt att ta sig något glas vin på helgen någon gång då och då, hihi. Det var verkligen gott eftersom jag inte tagit det sedan lång innan jag blev med Evelina. 
   Det var jätte mysigt att äta gott med min favorit kille, vi hade massa tända ljus och mysigt som bara den. Satt och tittade på "kvällen är din" och jag var lika bölig som vanligt, haha!  Men det var den mysigaste kvällen på väldigt länge, det behövde vi. Lillan var så snäll och sov hela kvällen i sin säng.
Älskar min pojkvän och dotter mest i världen!♥

Söndag!
Gick upp runt kl. 07.15 för att fixa ordning en himla massa innan det bar iväg på konfermation av Mattias. Det var väldigt trevligt coh det var så fina sånger i Tullbros pingskyrka. Mattias var duktigt när han läsa massa saker inför hela kyrkarn, jag hade aldrig gjrot det. Sedan var det lite konfermation och kalas firande hemma hos Anders och Jenny (hans föräldrar). Det bjöda på mat och tårta, gott gott. Nu blev man några kilo rikare.
    Nu blir det strax att laga lite mer mat efter vi måste ha lite kvällsmat oxå, blir hemmagjord Lasagne, smarrigt värre, blir ju självklart sallad till oxå. Åh jag längtar redan till det är klart. Efter denna dagen är jag nog 45 kg rikare, någon som vill ha några ?! Haha...

Har även fått veta en otroligt hemsk och tråkigt sak idag. Inget jag delar med mig av fören jag vet helt säker varför osv. Men jag kan säga att jag blev otroligt ledsen och att det inte är något jag önskar någon på jorden. INTE ens mina fiender, inte någon i världen! Världen är så otroligt orättvis.... Bläää!
 

Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0