19 Maj - 19:34

Mammagruppen

Idag har jag och Evelina varit på mammagruppen. Malin var snäll som körde både dit och hem. Vi hämtade Johanna och Isabelle påvägen dit med. Så sjukt kul det var när vi skulle få plats alla i bilen säger bara tre barn med bilbarn stol och tre brudar, vi brudar är så sjukt gryma. Mammagruppen var trevligt som vanlig men vi pratade om saker och ting som gjorde oss lite nedstämda.
   
Efter mammagruppen följde Johanna och Isabelle med mig och Evelina hem. Vi tjödade, drack kaffe och åt glass. Hade jätte trevligt verkligen. Är så kul att träffa andra unga tjejer med barn och som man kan känna att man kan vara sig själv med. Det gillar jag! När dem var hör fick jag ta fram Evelinas babysitter och bygga ihop den, först gick de åt skogen men sen så, säger ju det att vi tjejer vi kan. 
   Runt fem tiden kom Jocke och Tobbe hem till mig. Jocke skulle köra hem Johanna och Isabelle eftersom jag skulle ut på körlektion. Som gick som den gick... Har så dålig självkänsla när det gäller att kör att det inte är klokt! Får jag bara bort det dålig med att jag trycker ner mig själ kommer det gå mycket mycket bättre, det vet jag! Usch, måste jobba emd det! Ananrs har jag bra självkänsla men aldrig när jag kör... Lite jobbigt men men!

Träning

Ja, ni läste rätt det står faktiskt träning! Jag har tränat idag första gången på evigheter. Jag har bestämmt mig att börja jobba varanan eller ca 3-4 gånger i vecka, ja det blir ju typ varanan. Sedan avsluta med ca 50-60 situps. Jag ska ha samma runt tills jag orkar springa hela mitt varvet. Sen när jag orkar det ska jag göra rundan lite längre allt eftersom. Jag har bestämmt mig för att börja träna just för att jag mår bättre utav det. Det är en liten stund med egen tid plus att man känner sig piggar. Det är verkligen ett mål, men jag brukar aldrig följ följa mina olika tränings upplägg. Men denna gången SKA jag verkligen göra det för nu har jag ett mål, det har jag aldrig haft innan! Jag har faktikst lite komplex över min mage fast att jag samtidigt är stolt över den. Jag har burit ett barn där inne därför har det ju blivit en lliten kula, men den vill jag ha väck! Jag är absolut inte tjock det vet jag men man behöver inte träna för att bli smal. Jag tränar enbart för att få kondition, bli piggare och få en aning plattare mage igen efter min graviditet.  Jag kommer äta som vanligt kanske mindre onyttigheter. Det är min plan till att börja med, sedan kanske jag utvecklar det men man måste starta någonstans så är det.

Önska mig lycka till! :) 

Tjingeling!

Lite bilder från idag som jag snodde från Johannas blogg, hihi!



Bilden på G till mammagruppen!



Söta Bella lånar Ewis babysitter.



Jag fick låna lilla Bella och Ewis blev lite avundsjuk.



Min söta och älskade dotter, Evelina ♥



Isabella ler mot Evelina.



Fina vackra,  Ätran!


Kommentarer
Postat av: ˙·٠•●♥ Ida & Jouline ♥●•٠·˙

Söt tös du har och fin blogg.

2011-05-20 @ 12:10:40
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0