5 Maj - 11:22

ORÄTT!

Idag på morgonen skulle ajg ringa vårcentralen för att boka en tid till Evelina eftersom henne hosta inte gått över eller blivit bättre. Hon hostar så mycket om nätterna och på dagarna att hon har börjat få ont. Jag förklarade för henne jag pratade med att det handlade om ett barn på 9 månader då säger " 6 menar du väll?". Sedan förklarade jag att hon är född i Augusti 2010. Kännde mig dumförklarad men jag vet nog när min dottter är född! Efter ett tag fick jag förklara hennes situation och att vi hade varit där innan. Jag berättade även att jag kännde mig en aning obekväm med lärkarn jag hade innan eftersom jag knappt förstod vad han så. Har absolut inget emot invandrare men ska dem jobba inom vården får dem gärna prata tydlig svenska så jag förstår, plus att han pratade latin med mig. Ska jag behöva lära mig det för att kunna gå till vårcentralen med min dotter?! KNAPPAST! Men efter ett tag när hon när hon förstår att det är jag som är mamman till Evelina. "Vi använder oss inte va tidsbokning vi har dropp in mellan blabla och blabla!" Jag ifrågasätter varför och då börjar hon enbart att vara uppkäftig. Ska man inte vara trevligt mot dem som ringer? Jag känner mig jätte illa behandlad och funderar skarpt på att byta vårdcentral. Otrevligt bemötande, personl som inte kan prata svenksna i Sverige och man får inte boka tider. Seriöst man har ALLTID kunnat de innan, det kunde jag senast för 1 ½ vecka sen! Hur i hela friden ska man gå till väga med ens barns häsla om dem inte är villiga att hjälpa till? Jag tog väldigt illa vid mig och blev både arg, ledsen och vädligt förvirrad.

Känns lite som dikriminering!
Bara för att jag inte fick barn vid rätt ålder enligt vissa vuxna så tänker jag inte låta dem tror att jag är en sämre mamma för det! Jag älskar Evelina lika mycket somjag skulle älskat henne om jag fick henne om 10 år, det är faktiskt ingen ålder att vara mamma. Det finns ingen lag om att en 20 årig tjej inte får skaffa barn. Jag är en ung mamma men jag är inte så ung att folk borde reagera. Jag är stolt över att få vara en ung mamma till Evelina. Heller att jag är ung än att jag dör ifrån min dotter av åldern när hon är 10. Jag kommer få uppleva så mycket med henne som en gammal gaggig mamma runt 80 faktikst inte kan för att man då är för gammal. Jag ska lära min dotter allt jag kan och lite till, lära henne att inte diskriminera folk, lära henne att stå upp för den hon är och att vara stolt över det hon göra och skapar. Jag ska ge henne all min kärlek och alla saker hon vill i rimliga mängder! Jag VET att jag är en bra mamma som prioriterar henne i första hand, det är många som talar om för mig att dem tycker att jag är en helt underbar bara mamma och det värmer när folk säger så!
  Låter inte mig tryckas ner av det här! Utan säger till alla er älder mammor som tror er vara bättre än oss unga. Låt oss vara tills den dagen du ser att vi gör illa våra barn, älskar dem mindre, dem är skitiga med ingrott skit från flera dagar eller har på dem för små/smuttsiga kläder.  Men yttra er INTE innan ni sett något, för ni är inte bättre mamma för att ni är äldre!
Måste tillägga att det inte är någon som har sagt någon elaka till mig personligen men blev så arg på vårdcentralen att jag var tvungen att skriva av mig allt detta!!!!!


Tjingeling




Mammas underbara prinsessa! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0