2013, 8/1 - Wiiihooo!

Börjar bra, tredje inlägget! Hejja hejja!
 
Då börjar denna dagen gå motsitt slut och sängen väntar snart... Har haft första "riktiga" dagen på jobbet idag eller ja hur man nu säger. Har varit jul-lov och få barn men nu är verkligheten igång, jobbet verkar vara helt perfekt för mig (börkade 2/1). Det är tempo, finns något att göra och man slipper att bara glo in i en vägg. Hoppas verkligen jag känner så om 6 månader med och att min chef trivs med mig FÖR i så fall blir jag fast anställd! För den som undrar jobbar jag på Snickerns förskola i Tvååker, jag jobbar i ensam i köket och är ansvrig för allt som har med köket att göra. Jätte roligt och passar mig perfekt! Nu blir det att kämpa för detta för vill SÅÅÅÅ gärna får denna tjänsten. Det va välidgt många sökande men jag hade turen att få provanställninge, wiihoo!
annars idag har jag och Evelina spenderat efter middagen med Joulin och hennes son Theo som är 4 år. Vi hade det mysigt, fikade och barnen busade, nördade vid teleonen och härjade vilt i stan. Evelina tog efter allt Theo gjort, och de va skit roligt att se faktikst. Theo och Evelina är två barn med mycket energi och väligt mycket bus, det gillar jag enormt. Tokungar. Hoppas vi ses snart igen för barnen gick väligt bra ihop. Sedan blev det lite korv för barnen på Torggrillen, Evelina blev först jätte arg på Theo för att han inte ville ha MER utan tog en Coca cola så hon skulle absolut inte ha korv.... MEN när jag betalt drickan och satt mig skulle hon ha korv i alla fall, lilla skit unge bara för mig att ställa mig i kön igen /tur de knappt va något folk). Sen va de dgas att åkta hem och för Jouline och Theo med, barnen började blir trötta eller ja i alla fall Evelina.
När vi kom hem hade våran Joakim redan kommit hem och evelian fick pyamas. Joakim läste de två böckerna hon stolt fått låna på bokbussen på förskolan. Sedan somnade hon gott i sängen runt kl 19.00.
Nu sitter vi och tar de lungt framför tv:n. Jag kollar även runt på nya lägenhet, mindre hus eller hus. Vi vill gärna flytta till en lägehet lite längre emot stranden, t ec. Hjortsberg, Herting, Skrea strand eller där omkring. Önska oss lycka till, tack. Hoppas hoppas på att det blir vår tur snar. Nu ringer något konstigt nr.... Hmmm någon person som håller på med en undersökning att resor mellan jobb, roligheter ect. Störst skön och skrattar lite åt vårt tokiga mål när vi åkte tåg BARA för att Evelina ville göra som Pippi, det är tur vi har fått någon att skratta.
Dags att avrunda...  Nu ska jag glo tv och eventuell ta mig en kopp te.

// Therese



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0